Tämä oli lapsena suosikki paperinukkeni koska se on äitini vanha eli noin 50-luvulta. Pää on kiinni enää teipin varassa raukalla.

 

Ja tässä hänen vaatteensa ja "tarvikkeensa". Minusta oli kiva lapsena kun pandan sai "oikeasti" peiteltyä sänkyyn nukkumaan laittamalla sen pään ulos tyynyn ja peiton välissä oleavasta aukosta. Samoin noissa hatuissa olevat aukot oli kivat kun hatut pysyi sitten hyvin päässä toisin kuin yleensä paperinukeilla.

 

Äitini leikki teeastiasto 50-luvulta. Astiat ovat likaisia, mutta en uskalla noita pestä etteivät vain mene rikki. Niillä on niin valtavasti tunnearvoa! Muistan miten varovasti osasin jo ihan pienenä leikkiä niillä.

 

Vanhoja pelikortteja.

 

Aasi -pelikorteista suosikkiperheeni ovat Ankat ja Apinat:

 

Nämä minulla oli lapsena (Metsän eläimet, 70-luvun Musta Pekka, Satu-peli ja Eläinpeli) mutta ovat menneet hukkaan :(

Metsän eläimet korttipeli

Kuva täältä
 

Toinen vanhempi Musta Pekka. Sain nämä aikoinaan serkultani joka on syntynyt 70-luvulla.

Kuva täältä

Satu -pelin kuva löytyi Tori.fi

 

Eläinpeli

(Kuva Heli Rautava)

 

Noora Katriina jakoi Facebook-sivuillani kuvan: " 80 -luvun alkupuolen lelu joulukalenterista saadut muoviset korut ja figuurit löytyi kaappeja siivotessa".

yxiW.jpg

(Kuva: Noora Katriina)

Käsikirjakokoelmani, kaikki 80-luvulta.

 

Möttönen ja Vehtaaja

Noitasatuja ja taikatarinoita kirjassa oli pelottavia satuja!

 

Mervi Lappalainen jakoi Facebook sivuillani kuvan: "Lapsuudenkirjat kun olin 6. Annukka oli minun kirja ja Tiina siskoni."

(Kuva: Mervi Lappalainen)

Tori.fi näkyi olevan myynnissä melkein samanlainen keinu kuin minulla oli lapsena. Ainoana erona että minun keinuni oli väriltään punainen. Kuvaa klikkaamalla pääset myynti-ilmoitukseen!

Retro keinu

Keinun istuimen kuvakin on samanlainen kuin minun keinussa oli.

Retro keinu