Pikku Posteljoonia esitettiin 83 jaksoa vuosina 1993-1994.

photo 5_zpsd5d757a2.jpg

Katso jaksoja tästä:

Pikku Posteljooni 1/3

Pikku Posteljooni 2/3

Pikku Posteljooni 3/3

 

Pikku Posteljooni -jaksoja Ylen Elävästä Arkistosta

 

photo 2_zps879d9f5a.jpg

 

***

Ohjelmassa näytetään lasten lähettämiä valokuvia ja jutellaan näiden lasten kanssa puhelimessa. Nämä lasten juttelut olivatkin ohjelman parasta antia.

photo 4_zpsa0ea9a28.jpg

"Sun valokuvassa sä oot tuommoisen kivan koiran kanssa. Onko se sun koira?"

"Mul ei oo koiraa"

"Kenenkähän koira se sitten on?"

"Mummon koira"

"Mimmonen koira se mummon koira on?"

"Se on koira"

=)

***

"Ootko sä kova kattoon telkkaria"

"Mä oon kattonu aina melkein Pikku kakkosen"

"Aina?"

"Mä oon kattonu sitä monta kertaa. Mä oon pienestä lähtien kattonu. Mutta en mä nyt tiiä katonko mä ennään sitä kun mä kasvan niin isoksi ja semmosta".

 

***

"Mitä tekisit jos saisit miljoonan?"

"No en tiiä... Ostaisin vaikka tommosen rullalaudan"

"Mahottoman kallis rullalauta"

 

****

 

Ohjelmassa esitettiin myös Luukkoset-piirrossarjaa.

photo 19_zpse9c985f1.png

 

***

Lisäksi Pikku Posteljoonissa esitettiin musiikkivideoita (lastenlauluista). Tämä oli ihan paras:

Fixu Vekotin

photo fixuvekotin_zps8dc4a0ed.jpg

 

***

Pikku Posteljooni ja Posteljooni vievät kesälomallaan kirjettä Kajaanin linnan kummitukselle.

Pikku posteljoonin kesäseikkailut osa 1

Pikku Posteljoonin kesäseikkailut osa 2

Pikku Posteljoonin kesäseikkailut osa 3

Pikku Posteljoonin kesäseikkailut osa 4

Elävästä arkistosta löytyy lisää jaksoja joissa seikkaillaan mm. Hailuodossa.

photo kesauml_zps36e545b4.jpg

***

Postman ja Leimasin tarinoissa Supersankarit Postman ja Leimasin estävät roistojen pahat aikeet.

"Sankariainesta! Dydydydydy Postman!"

Postmanin ja Leimasimen auto

photo postmanjaleimasin_zpsb0b677b2.jpg

photo postmaninauto_zps9e4f136f.jpg

 

Postman ja Leimasin Aapisvaras osa 1

Postman ja Leimasin Aapisvaras osa 2

Ällyyttäjä suuttui siitä että Aapisessa on Ä:n kohdalla äiti ja ämpäri, eikä Ällyyttäjä. Niinpä hän teki Ääpisen jossa on pelkkiä Ä-lirjaimia ja Ällyyttäjän kuvia. Onnistuvatko supersankarit Postman ja Leimasin pelastamaan Aapiset ja lasten lukutaidon?

photo postmanjaleimasin2_zps8424527b.jpg

 

Älyyttäjä:

photo aumlllyttaumljauml_zps0d210676.jpg

 

Postman ja Leimasin Sukkapuikkovaras osa 1

Postman ja Leimasin Sukkapuikkovaras osa 2

Hämäheikkimies osallistuu kuviokudonnan maailmanmestaruuskisoihin. Voittaakseen kisat hän varastaa ennakkosuosikin harjoittelupuikot.

Hämäheikkimies:

photo haumlmaumlheikkimies_zps0597f441.jpg

"Mutta lapsi! Jos ajat autolla kotona, niin älä kudo sukkapuikoilla yhtäaikaa, sillä se on VAARALLISTA!"

photo sukkapuikotjaauto_zpsdd369b88.jpg

Postman ja Leimasin - Hamsterimies osa1

Hamsterimies on pahis, joka syö muiden ihmisten eväät ja jonka poskipussit ovat pohjattomat.

 

Postman ja Leimasin joulutunnelmissa